DSpace Repository

Pobreza, niñez y diferenciación social

Show simple item record

dc.contributor en-US
dc.contributor es-ES
dc.creator Montesinos, María Paula
dc.creator Sinisi, Liliana
dc.date.accessioned 2016-10-04T22:16:48Z
dc.date.available 2016-10-04T22:16:48Z
dc.date.issued 2003-07-01
dc.identifier urn:nbn:ar:0000-runa.v24i1.12640
dc.identifier.issn 1851-9628
dc.identifier.issn 0325-1217
dc.identifier.uri http://repositorio.filo.uba.ar/handle/filodigital/2244
dc.description The existence of the children that live in contexts of urban poverty an cultural diversity is crossed by several dimensions. In this article we explore the dimensions that became present in the schools they attend, located in the south area of the city of Buenos Aires. The different representations and practices conceming to this "childhood", contribute to the production of institutional spaces of inclusion/exclusion and, by the other hand, to the conformation of the social, schooling and urban itineraries that these children actually go through. To examine these complex crossings is the purpose of this work. The empiric material that supports this study is based on a wide group of interviews conducted with directors of primary schools of the mentioned area. en-US
dc.description Del conjunto de dimensiones que atraviesa la existencia de los niños que viven en contextos de pobreza urbana y diversidad cultural, nos interesa centrarnos en algunas de las que se hacen presentes en las escuelas a las que asisten, ubicadas en el cordón sur de la ciudad de Buenos Aires. Las distintas representaciones y practicas respecto de esta niñez contribuyen a la producción de espacios institucionales de inclusión / exclusión y en la conformación de los itinerarios sociales, escolares y urbanos que efectivamente transitan estos niños. Dar cuenta de estos cruces complejos es el objeto de este trabajo, cuyo material empirico se apoya en un amplio conjunto de entrevistas realizadas a directores de escuelas primarias de la zona mencionada. es-ES
dc.description Fil. Montesinos, María Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofia y Letras. Instituto de Ciencias Antropológicas; Argentina.
dc.description Fil: Sinisi, Liliana. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Filosofia y Letras. Instituto de Ciencias Antropológicas; Argentina.
dc.description.abstract Para acceder al artículo utilice el link: http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/runa/article/view/1264 es_AR
dc.format application/pdf
dc.language.iso es
dc.language.iso spa
dc.publisher Instituto de Ciencias Antropológicas es_AR
dc.relation http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/runa/article/view/1264/1220
dc.rights https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source 1851-9628
dc.source 0325-1217
dc.source RUNA, archivo para las ciencias del hombre; Vol. 24, núm. 1 (2003); 63-81 es-ES
dc.subject Childhood en-US
dc.subject poverty en-US
dc.subject education en-US
dc.subject diversity en-US
dc.subject exclusion en-US
dc.subject niñez es_AR
dc.subject pobreza es_AR
dc.subject educación es_AR
dc.subject diversidad es_AR
dc.subject exclusión es_AR
dc.title Pobreza, niñez y diferenciación social es_AR
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type info:eu-repo/semantics/article


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account